Simulation of the Transient Operation of a Large Two-Stroke Marine Diesel Engine Equipped with an Exhaust Gas Recirculation System (EGR) for NOx Reduction

Large two-stroke marine diesel engines cannot meet the strict Tier III NOx emission limits, imposed by the IMO, with in-engine modifications. A possible solution that has been tested over the last years, in order to comply with the new regulations, is to implement an Exhaust Gas Recirculation (EGR)...

Πλήρης περιγραφή

Κύριοι συγγραφείς: Βλων, Δημήτριος, Vlon, Dimitrios
Άλλοι συγγραφείς: Κυρτάτος, Νικόλαος
Μορφή: bachelorThesis
Γλώσσα:English
Έκδοση: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας 2018
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://dspace.lib.ntua.gr/handle/123456789/48017